20 januari 2016

KAFFE OCH TE BÄNKEN I KÖKET

Onsdag kväll, något seg efter att ha lagt barnen man råkar också somna till en stund.
Har nu en kopp te jämte mig och en bit choklad för att göra det sista innan det är dags att gå till sängs.

Det har gått några år sedan vi gjorde vår köksrenovering och sedan dess har det skett några små förändringar som jag inte var helt nöjd med från början.
Bland annat så målade jag denna svarta blackboard väggen för 2 år sedan och känner att den ger extra kontrast, på den här väggen ska även en rund spegel sitta men den har inte kommit upp efter jul.
De öppna hyllorna är gjorda av samma gamla golvplank som vi la golvet med och trälådorna fungerar som förvaring för kryddor, handdukar, teer m.m.
På bänken är vår kaffe och te bänk.
 
Vår vattenkokare ( vilken används hela tiden i detta hem ) la av precis innan jul så det var perfekt att önska sig en i julkapp
Gillar att det är ett retrostuk på den.
 
När jag fyllde år bland de sista dagarna i december hade jag önskat mig dessa koppar från Design House.
Har alltid varit förtjust i Elsa Beskovs böcker och ritningar.
Favoriten är Farbror Blå.

Kram
Sandra

3 kommentarer :

  1. the coffee cup is very nice :)

    SvaraRadera
  2. Such a beautiful Kitchen you have.
    Greetings from
    Nadja

    SvaraRadera
  3. Hej! Varifrån kommer den coola vattenkokaren?
    Trevlig helg/ Annsofi

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra