25 maj 2011

VACKRA VACKRA KÖPMANSDISK

Efter en hel del skrubbande så är den äntligen på plats.
Jag har haft väldigt tur på sista tiden att hitta stora, unika och vackra möbler, kanske ska säga tunga också enligt min man.

Något jag önskade mer en någon annan möbel har varit en köpmansdisk och nu har jag 3 st, samlare??
Det som letar han finner.
Vi var och tittade i en nerlagd fabrikslokal och helt plötsligt vänder sig Mikael mot mig och i samma ögonblick ser jag vad han har sett.
Tror ni att mitt hjärta gjorde några volter, stod bara och stirrade.
Såklart frågade jag om han kunde tänka sig sälja den och fatta min lycka när ett JA kom ut hans mun.
Älskar de små industridetaljerna som sitter kvar på vissa av lådorna.
Den var väldigt väldigt skitig och på vissa ställen var det fläckar av gammal olja.  Med Svinto och icke det så miljövänliga kaostikssoda så fick jag bort en hel del.
Kan knappt själv fatta att den står i mitt arbetsrum.
Ja det blev ju lite omändring här inne och jag är inte klar än, så det färdiga resultatet få ni se en annan dag.

Idag ska jag iväg och klippa mig, sedan jobba lite och sen hem och fixa med köket.

KRam
sandra

46 kommentarer :

  1. Godmorgon Sandra!
    Månne tro att jag har väntat lääänge på detta inlägg! Bara så vacker är den!!!! Du ska skatta dig lycklig! Sen att du har tre stycken är ju helt fantastiskt!
    Önskar dig en härlig dag!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Ja, det sägs ju att man har en samling om man har fler än tre, hihi. Den är helt fantastisk Sandra!!!!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Men ojjj så fin..himmel vad du lyckas nosa upp fina saker !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Vände inte din sambo mot dig för att se att du inte skulle se denna underbara disk?
    Så gör min sambo.
    Den var en härlighet. Och redan pyntat så fint.
    Gillar den väldigt mycket.
    En annan grej som jag la märke till.
    Dina ankarkrokar till vänster på en hylla. Ser 3 st.
    Var köpt?, Vilken storlek?
    Jag är ute efter dessa krokar och de ser lagom stora ut.
    De jag har sett var alldeles för stora.
    Kram Fredde

    SvaraRadera
  5. En sån möbel!
    Så himla fin, kan nästan känna skuttet ditt hjärta tog...jag får det bara av att se den här på skärmen.

    kram Tina

    SvaraRadera
  6. Den är verkligen UNIK och fin. Jissa om jag skog volter :) Och ja.tre eller fler e nog minsann en samlare :)


    KRAAAAAAAAAAAM I MASSA!

    SvaraRadera
  7. Vilken skönhet!

    Ha en mysig tid hos frissan!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Oj,
    for en "heldiggris", som vi sier i Norge, -du er kjempeheldig og lykkelig - og jeg forstår det godt.

    ha en fin dag,
    klem Tove

    SvaraRadera
  9. Hej Sandra

    You lucky lady!
    So now you have a beautiful painted Merchants Chest in your kitchen and one in your study!!!!
    It is beautiful with the industrial detail and perfect for your work room ;-D
    Ha en trevlig vecka
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    P.S. I found a Merchants Chest at a loppis the other day...I am still considering the price 9000 sek and a smaller one 7000 do you think this is a lot of money to pay? I have seen them for double the price in S'holm.

    SvaraRadera
  10. Ja du Sandra....
    Nu fick jag äntligen se den. Den är riktigt fin också.
    Fattar du vilka muskler ni lär få om du fortsätter på det här viset *garv*

    Har fått så mycket inspiration den här helgen och jag tittar på bilderna och liksom nyper mig själv lite grand för att fatta att det är på riktigt.
    Ha en bra dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  11. Du är verkligen en sakletare av rang !!! Fantastisk ! Grattis till ett superfynd . Passar ju så fint hemma hos dig .
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  12. Förstår att du höll andan innan det där ja`et kom ur hans mun..ler. Underbar, min pappa hade en sån stor från en nedlagd färgaffär, kan undra vad hans fru gjorde av den efter att han dog. Jga har i allafall den mindre modellen här hos mig säkert inbyggd i köket. Och jisses vad de sväljer mycket grejer.Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra!!!!
    Å vad fin, med en hel massa mysiga saker på.... Förstår din lycka! Jag har en oxå, helt i furu, blä.... Har tänkt måla den o ha i köket när huset är klart!
    Ha en fin dag. Blogger krånglar, får vara anonym.
    Kram Agnetha Vita små Hjärtan

    SvaraRadera
  14. Wow, den er jo kjempeflott. Grattis med et slikt kupp :)
    Klem

    SvaraRadera
  15. Mitt hjärta stannade lite där! Åh jisses vad avundsjuk jag är, nästan så att jag blir lite bitter. haha! Hur har du lyckats komma in i en gammal industrilokal? Det är min dröm, men jag trodde det var förbjudet. Åh så svartis jag är nu! Men stort grattis till en sjukt snygg köpmansdisk! Och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  16. Ja men du har också en väldigt bra sakletar näsa!!

    Jösses så fin!!

    Kan förstå din glädjechock!!! Hjärat som slår volter och allt det där....*ler*...

    Urfint!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  17. Oh my god, den er fantastisk Sandra!!! Så heldig du er!! Ja noen har bare mer flaks enn andre, og du har så det rekker kanskje, fniss :) Denne du viser i dag passer perfekt inn blant alt det fine du har. Drømmerom altså!Herlig med så mange skuffer, hvor man kan gjemme unna alt krims krams.

    Ønsker deg en riktig skjønn dag, håper været er bra. Her har det endelig roet seg og jeg skimter solen. Herlig :)

    Klemmer, Aina

    SvaraRadera
  18. Hej Sandra.
    Oh jösses kan jag bara säga.
    Vilken underbar köpmandisk.
    Helt otroligt fint alltihopa!
    ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  19. Vilken underbar köpmannadisk!! fattar inte hur du bär dig åt för att hitta alla skönheter. Så snyggt så nu blev jag lite avis :-)

    Ha en underbar dag!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  20. Du har då verkligen näsa för att hitta gamla underbara saker/möbler.
    Ser tom större och tyngre ut än den ni har i köket så jag förstår att det var ett ståhej att få in den.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  21. Vilken tur du har:)))
    Så fin!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  22. Hjälp här kippar jag efter luft efter att ha set din vackra köpmansdisk! Nu blev jag lite avis faktiskt måste erkännas! Vilken himmelsk pjäs!

    SvaraRadera
  23. Hej Sandra.
    Kan tänka mig din lycka:)helt underbar. Och så fint du har det i arbetsrummet, insiration på hög nivå:)
    Ha en fin dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  24. Helt underbar!! Vilken tur du har som har tre! Jag drömmer och letar vidare...

    Ha en fin dag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Helt otrolig vacker!!!
    Kram susanne

    SvaraRadera
  26. Hur fin som helst, vill ha!! :)

    Så praktiskt med alla små lådor.

    Ha det fint i blåsten.
    Kramar, Linda

    SvaraRadera
  27. Helt underbar köpmansdisk. Tänk om man hade tur att komma över en sån...
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  28. My heart is doing somersaults just looking at your pictures! I love it!
    Cheryl

    SvaraRadera
  29. Fantastiskt - vilket superfynd! :-)

    SvaraRadera
  30. God morgon på dig !

    Härliga bilder du visar där.
    sÅ FINT DU HAR DET...
    Nu verkar det att man kan svara delvis eller kommentera menar jag och anonymt går det på andra bloggar ;)

    Ha en härligt torsdga du!
    Nu ska vi till bvc 2.5 års kontroll och sen öppna förskolan. Se ska vi åka till en bloggkompis butik... Då har vilite att göra en torsdag...

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  31. God morgon på dig !

    Härliga bilder du visar där.
    sÅ FINT DU HAR DET...
    Nu verkar det att man kan svara delvis eller kommentera menar jag och anonymt går det på andra bloggar ;)

    Ha en härligt torsdga du!
    Nu ska vi till bvc 2.5 års kontroll och sen öppna förskolan. Se ska vi åka till en bloggkompis butik... Då har vilite att göra en torsdag...

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  32. Den är helt underbar!! Jag kan förstå din lycka, hitta en sån är nog en på miljonen. Du kommer och le lyckligt så fort du tittar på den.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  33. Oj detta har jag missat!
    Har du tre!!!
    Käre du du hittar då allt:)
    Den är urhäftig, så snygg. Men kaostiksoda, det måste luktat förfärligt? Förstår din känsla där i industrilokalen, i småländsa skogarna finns det nog några stycken kan jag tänka mig.

    Ja det bli nog lite lavendel i korgen, om de nu trivs där. Det är lite mörkt läge.

    Ha det gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  34. Hej vännen!

    Otrolig tur du haft, really! Tycker du är en rejäl lyckost med ditt arbetsrum & alla dina fina saker! Hoppas jag snart får se ditt arbetsrum i verkligheten :)

    Jag har jobbat hela veckan. Är lite trött & irriterad, ska bli skönt att vara ledig i helgen. Jobbet är kanon! Få se om jag hinner med ett loppisbesök också. Om inte så är jag superladdad den 12 då ;) Ska bli skoj! Ska utforska lite andra, nya ställen också..
    Ha en jättebra dag! Vi hörs av! Kram

    SvaraRadera
  35. Men du! En sån skulle man gå över lik för.. nästan!
    Otroooligt fin!!!

    SvaraRadera
  36. Den var ju verkligen underbart "rolig".En sån förvaringsmöbel!!!Men ett sånt slit det måste vart att göra den ren.Grattis!!!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  37. Hej svejs, jag igen
    Såg att du kommenterat anonymt, glömde skriva det förut. Kolla om du har rutan: fortsätt vara inloggad ikryssad, under där du loggar in. Ta bort det "krysset" så funkar kommentarerna.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  38. Jag tror jag DÖÖÖR!
    Jisses Sandra! Altlså, huuuuur lyckas du?!?!??!?????
    Den är fullkomligt, underbar, unik, annorlunda = VILL HA!!!

    Men, unnar den så att bo i ditt vackra hem..:)

    NJUT!

    Puss o kram

    SvaraRadera
  39. Oj så FIN! Och så mycket grejjer man kan få plats med iden!!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  40. God kväll Sandra!

    Visst har du haft turen att hitta fian saker men du har ju en god smak med ;)

    Om du ångrar det skåpet så du kan ju hojta till ;)

    Här är det så kallt ikväll så jag har svårt att skriva med datan... undrar när sommar värmen kommer... det blir mer och mer konstigt med klimatet ;)

    Ha en fortsätt bra kväll och tevlig helg!
    änk att ännu en vecka går mot sin slut !

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  41. Jag vet att man inte ska vara avundsjuk- en jag erkänner att det är jag på dig just nu, för jag har verkligen letat efter en precis sån här köpmansdisk!!!!Nåväl du är värd den du med;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  42. Himmel, så vakker den er!!!
    Det funnet var du jammen heldig med...:)

    SvaraRadera
  43. Vilken fin köpmansdisk. Är själv på jakt efter en och håller utkik så mycket jag bara kan. Det brukar vara sådär tycker jag att när man sen väl hittar en så dyker det upp fler...

    SvaraRadera
  44. Hej igen
    Detta har jag ju sett....du lyckliga människa, du har ju flera stycken av dessa stora underbara diskar ;))) Supersnyggt, så ska det se ut i ett arbetsrum....massor av inspiration ;))
    krya på dig i soffan!
    kram susanne

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra