14 november 2010

Dille på militärt

Jag har fått dille på gamla saker från militären.
Både i inredning och kläder.
Speciellt gillar jag gammalt linnetyg.
Känns så roligt att jag har hittat lite och säljer det nu i butiken
Ett nytt skåp har hittat in från garaget, har fyllt det med porslin och glas.
Här har jag hängt en av säckarna, som ett vackert stilleben.
Dessa gamla tvättsäckarna i militärgrönt ger en skön kontrast mot allt vitt.
Jag ska använda mina som just tvättsäckar.
Detta är mitt bidrag till Fabriken denna mörka söndagskväll.

Imorgon tänkte jag berätta vad jag har haft för mig hela förra veckan...

Kolla in BUTIKEN många fina nyheter

Kram på er alla!
Sandra

17 kommentarer :

  1. Love your pictures again !!
    Very beautiful!!
    Hope you have a good start to your week!

    Suvi

    SvaraRadera
  2. Nydelig Sandra.. så vakkert... nå skal jeg kikke i butikken din..

    gleder meg til å høre om hva du har gjort..tenkte på at det hadde vært litt stille fra deg'
    Nyt kvelden og farsdagen

    Klemmer 0))

    SvaraRadera
  3. Militärt är ofta avskalat och "strictly business".
    Jag gjorde nyss ett inlägg med en militär parlör som är ganska dråplig. Men så var det 70 år sedan också...

    SvaraRadera
  4. Hej Sandra.
    Vad läckert med det militära!!!!
    ha en fin kväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. hei på deg,
    såå nydelige detaljer i militær stoff,
    ha en herlig søndag kveld,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  6. Läckert med dom militära inslagen, du hade mycket nytt fint i butiken.
    Spännande och höra vad du gjort i veckan...
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Passar in hos dig med det lite ruffa militära.
    Spännande att få se vad du sysslat med.
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Sandra - dette er vakkert.
    Ja - gamle militærtekstiler er helt unikt.
    ♥♥

    SvaraRadera
  9. Har mycket militärt i mina gömmor också, kläder att bära som kängor, vantar, väskor...dina tvättsäckar är oemotståndliga! Och allt håller så hög kvalitet också, suveränt. Tur att vi har ett ställe i stan som säljer militära prylar.
    Spännande att få höra om din gångna vecka, hoppas den nya blir lika bra!
    Eija

    SvaraRadera
  10. Hej Söta Sandra!


    Stackare, du har fullt upp...glöm inte andas mellan varven bara..:)

    Säckarna är verkligen fina, jag har två själv i kittfärgad len linne, guldkorn som inte försvinner härifrån så lätt...

    Ha en fin vecka!¨
    Kram Loella

    SvaraRadera
  11. Supersnyggt med det militäriska. Snygg brytning så det inte blir för romantiskt alla gånger!

    /Kamilla

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!
    Vilka snygga säckar och jag gillar ditt skåp som flyttat in från garaget.

    Nu ska jag kika in i din butik;)

    Ha en trevlig kommande vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  13. Alltid så fint hos dig! Och militärstil ligger inte långt från industristil, tycker jag. Och det är ju du så bra på redan!

    SvaraRadera
  14. Härliga säckar, blev ju jättefina som tvättsäckar. fina bilder från ert kök i förra inlägget, gillar den lååånga knoppbrädan på köksön, så charmig!! Kram Paula

    SvaraRadera
  15. Hej!!!
    Gillar oxå militärt!!!

    Spännande att höra vad du haft för Dig;o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Hej svejs tjejen,
    Nu blir jag väldigt nyfiken!! Vad kan du ha hittat på?

    Häftiga bilder och så fina saker i butiken...men jag ser att jag missa en och annan godbit!

    Kram Monica

    SvaraRadera
  17. WOW! gillar verkligen militär säckarna. vill ha!!!!! :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra