23 oktober 2006

Tända i öppna spisen...

Det som är härligt med hösten är att man kan ta en go bok, krypa ner i soffan under en härlig filt och tända i öppna spisen.


Ett måste när vi letade efter ett hus var att det skulle finnas en öppen spis.

Bilden är från vårt vardagsrum, gardinerna är sydda av gamla lakan och bokstäverna kommer från Anthropologie en av mina favoritaffärer i USA.


Har en "liten" passion för fågelholkar, de poppar upp lite här och var i hemmet.

Nu ska jag fortsätta mysa framför öppna spisen.

Kram
Sandra





5 kommentarer :

  1. Dere har det utrolig fint i hjemmet deres. Liker veldig godt stilen din. Elsker også fågelholkar/bur och vi også skulle ha spis nær vi tittade på hus, roligt : )

    SvaraRadera
  2. Du har bare et fantastisk hjem.
    Bokstavene er så rolige.
    Jeg lengter etter en peis, høyt oppe på ønskelisten.

    SvaraRadera
  3. Vi har en kakelugn med glaslucka vilken jag älskar! Vi hade en gammal kakelugn ifrån början, men den läckte och det skulle inte skilja så mycket i pengar om vi satte in en ny med bättre effekt än att laga den gamle, så det blev en ny i gammal stil. Den värmer otroligt gott och en hög mysfaktor!!

    SvaraRadera
  4. Så fint, koselig med peis nå fremover, kan være lurt også med disse strømprisene som de opererer med..=) Flotte bokstaver og fuglekasse!

    SvaraRadera
  5. Vilken bra idé att sy gardiner av gamla lakan. Har en hel del fina spetsiga saker som jag inte vet vad jag ska göra utav. Men nu vet jag... hissgardiner till gästhuset!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra